PRESENTACIÓ


CALCULANT EL PATRIMONI
Hola, sóc Vicent Sales, alumne del IX curs de capacitació de la UMH. Visc a Riola, una xicoteta localitat de la Ribera Baixa. Vaig estudiar Arquitectura i Arquitectura Tècnica, i actualment sóc professor de secundària a Catalunya.
La meua unitat didàctica realitzada és de l'assignatura de matemàtiques, per a un grup de 4t de l'E.S.O.
L’elecció del títol està destinat a intentar captar l’atenció de l’alumne des d’un primer moment, intentant que des de l’inici la forma de presentar la U.D. ja siga més atractiva per a ells. Intentem ja amb el títol donar a entendre que aprendrem uns coneixements amb alguna aplicació real, més significatius. La intenció per tant amb el títol, és apropar les ciències acadèmiques als alumnes i la de fer-los veure que mitjançant d’aquestes poden a més d’aprendre-les, indirectament conèixer un poc més del patrimoni del nostre poble.
Hem d’entendre aquesta U.D, com un instrument obert, flexible i en construcció puig que la realitzem basant-se en uns referents, com són el marc legal, el tipus d’alumnat, les finalitats educatives o el model docent utilitzat (treball per projectes, ...) i aquests poden sofrir canvis.
En aquesta unitat es perfecciona el maneig del llenguatge trigonomètric, que és important en el procés d’abstracció matemàtic, iniciat en cursos anteriors, i que serà necessari per a estudiar cursos posteriors, sobretot als alumnes que han escollit les matemàtiques acadèmiques.
Es consoliden els coneixements sobre la trigonometria, així com possibles aplicacions a la vida real i teoremes, que ja s’han estudiat des de 2n d’ESO. S’introdueix el teorema de l’altura i la resolució d’equacions trigonomètriques senzilles. S’estudia com es pot mesurar longituds inaccessibles utilitzant la trigonometria i s’introdueix la trigonometria amb la calculadora i amb el programa informàtic Geogebra. Amb ella acaba l’estudi de la trigonometria en l’etapa.
En aquest centre, sempre s’ha tingut la intenció de treballar la llengua valenciana i fomentar-la tot el màxim possible; És per això, que des de les diferents assignatures intentem treballar, dintre de la temporització i de les singularitats de cada departament, aplicant el mètode TILC, és a dir, treballar íntegrament, la llengua del Valencià, dintre dels continguts específics de cadascuna de les matèries.
Al nostre centre estem començant a treballar per projectes cooperatius (en aquesta unitat didàctica es prepara un projecte final on participa l'assignatura de Tecnologia), on alguns dels professors estan capacitats per donar més d’una assignatura. En la U.D. treballarem les ciències aplicades enfocades a la vida real, i durant gran part de les sessions aplicarem a més el mètode TILC, per a treballar a més a més, la llengua del Valencià. A més a més, utilitzem durant gran part de la U.D. les TAC per a que els alumnes acostumats a utilitzar les noves Tecnologies per a l’oci i la comunicació, utilitzen aquestes noves tecnologies també a l’àmbit de l’institut per a aconseguir la competència digital i amb el principal objectiu de permetre un aprenentatge més autònom i personalitzat.
Al mateix temps que nosaltres treballem la unitat didàctica de trigonometria, ens hem coordinat amb els departaments de Tecnologia i Valencià. Des de la matèria de tecnologia treballaran els continguts d'escales gràfiques i les eines de dibuix (escaire, cartabó, transportadors d'angles, compàs,...) i ens han deixat el taller per a la construcció del goniòmetre o mesurador d’angles.
Al departament de valencià estan treballant els textos instructius i ens han dit que si nosaltres reforcem eixos continguts, als alumnes els vindria molt bé. Per tant, per a enllestir amb una visió TILC el nostre mini projecte, els alumnes realitzen el visionament d'un vídeo instructiu, realitzen un text instructiu, repassant les perífrasis d'obligació entre d'altres, i a més a més fan una exposició oral del projecte a la resta de la classe.
Pel que fa a la competència digital dels nostres alumnes podem afirmar que amb els recursos tecnològics molts problemes els resolem de forma més ràpida i senzilla, però quan els alumnes siguen conscients que aquestes eines són primordials en el dia a dia i siguen capaços no tan sols d’utilitzar-les, sinó de saber utilitzar-les estarem contribuint l’assoliment de la CD; per altra banda quan utilitzem els mateixos interpretant el que fem, com pot ser la realització de taules o gràfics amb un full de càlcul, estem contribuint amb la CD.



No hay comentarios:

Publicar un comentario

Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.